Articles from Losseveter

Cadeautip: Een jaarabonnement op Losse Veter

Ben je nog op zoek naar een passend kerstcadeau voor een loper? Dan is een jaarabonnement op Losse Veter misschien wel een uitkomst. Zes nummers boordevol inspiratie, motivatie en beleving voor de enthousiaste loper voor slechts 24 Euro. Het abonnement gaat in vanaf januari en het eerste nummer ligt begin van het jaar op de deurmat. Sluit je nog voor de kerst een cadeau-abonnement af dan zorgen wij dat je het welkomstgeschenk (D3-600 IU, een voedingssupplement van Virtuoos voor een betere weerstand) én een speciale tegoedbon ontvangt om onder de kerstboom te leggen.

Verbeter je persoonlijk record met een placebo

Foto: ursule
Alleen het idee al dat je doping gebruikt kan je prestaties al verbeteren. Dat is het resultaat van een onderzoek aan de universiteit van Glasgow. Vijftien goed getrainde lopers kregen het fictieve middel OxyRBX toegediend. Het middel zou de toevoer van zuurstof aan de spieren verbeteren, net als EPO. Het onderzoek werd gepubliceerd in Medicine and Science in Sports and Exercise.

Hannes past voor EK veldlopen: “Niet meegaan om mee te gaan”

Het hing al een tijdje in de lucht maar nu heeft Pieter-Jan Hannes bevestigd dat hij zijn beloftetitel op het EK veldlopen niet verdedigt. “Het zou een belediging zijn voor mijn concurrenten”, zegt Hannes, die de deur voor deelname aan het EK bij de senioren wel op een kier laat. Pieter-Jan Hannes zet deze winter alles op het indoorseizoen en in die planning past het EK veldlopen niet. Nochtans won Hannes afgelopen zondag in Roeselare de cross bij de senioren. Lees verder op Sporza.be

Mart Smeets: ‚Dafne Schippers is een verademing voor de Nederlandse sport’

Foto: Orange Pictures
Mart Smeets nam gisterochtend plaats op de bank bij Charles Groenhuijsen tijdens WNL Op Zondag. Op de vraag naar de drie mooiste sportmomenten van het jaar. Als eerste noemt hij Dafne Schippers. Hij laat zien hoe Schippers alles en iedereen op zeer overtuigende wijze Europees kampioen wordt en iedereen op grote achterstand zet tijdens de finale van de 200m in Zürich.

Het effect van een kleine dosis cafeïne bij langdurige inspanning

Cafeïne is een van de stoffen waar weinig twijfel over bestaat. Inname van cafeïne kan bijdragen aan een betere prestatie. De optimale dosering ligt rond de 3-6 mg per kilogram lichaamsgewicht. Dit betekent dat er in een korte periode (bij een gewicht van 75 kg) ~225-450 mg cafeïne in moet worden genomen. Vertaald naar kopjes koffie gaat dit om zo’n 2.5 tot 5 kopjes koffie. Dat is behoorlijk! Hebben kleinere doses eigenlijk ook effect?

Een uitgebreid advies van Guido Vroemen over trainen met griep, verkoudheid of antibiotica gebruik

In de komende periode zal het aantal gevallen griep en verkoudheden weer flink gaan toenemen. Maar wat moet je nu wel doen en niet doen als je griep of een verkoudheid hebt? Voordat een advies gegeven wordt moet er onderscheid worden gemaakt tussen een infectie met algemene verschijnselen zoals koorts en spierpijn, of een infectie die zich beperkt tot lokale verschijnselen boven de nek zoals keelpijn, loopneus en hoofdpijn.

Succes voor Survivalrun Zwolle

Met maar liefst 7 minuten voorsprong wonnen Jaap Huurman en Eric van den Ham van Survivalrun THOR Zwolle de survivalrun in Doorn in de categorie koppelrun 12km! Een dag eerder wist Lola van Bohemen beslag te leggen op de 2e plaats bij de jeugd. Twee weken geleden was het ook al raak in België aangezien Alexander van Dalfsen de 3e plek haalde bij de loodzware run in Adegem. Lees hier verder

Pages