Articles from Losseveter

Vetter wint zevenkamp in Talence, Sintnicolaas zesde

Anouk Vetter heeft de zevenkamp van Talence op haar naam geschreven. De meerkampster begon zondag als koploper aan de laatste drie onderdelen. De winnares van het brons bij de WK in Londen deze zomer won het verspringen en speerwerpen. De leidende positie kwam op de afsluitende 800 meter niet meer in gevaar. Met 6363 punten veroverde Vetter het goud. Lees hier verder

Legese winnaar Dam tot Damloop, Chelangat wint bij de vrouwen

Bij de mannen is Birhanu Legese uit Ethiopië de winnaar geworden van de 33e Dam tot Damloop in een tijd van 45,33 minuten. Mercheline Chelangat werd de winnares bij de vrouwenwedstrijd. Khalid Choukoud kwam als eerste Nederlander over de streep met een tijd van 47,29 minuten. “Helaas net geen persoonlijk record, maar ik ben wel tevreden met deze tijd”, sprak Choukoud bij de finish. Lees verder op RTVNH.nl

Epko Haijer (72) aan start bij halve marathon

Naast de Fish Potato Run van Urk naar Emmeloord, staat voor de tweede keer na 1991, de halve marathon op de agenda. Een afstand van 21,1 kilometer. Aan de start ook de 72-jarige Epko Haijer uit Emmeloord. ‘Het is toch de drang om te laten zien dat ik het nog kan’, aldus Haijer. Lees verder op DeNoordoospolder.nl

Riekele Kobes overtuigende laatste winnaar BurgumRun

Riekele Kobes uit Leeuwarden is zondag 10 september winnaar geworden van de 10e en laatste BurgumRun. Kobes eindigde op de 16,1 kilometer in een tijd van 55 minuten en 32 seconden. De 10e BurgumRun stond in het teken van het afscheid. Na 10 succesvolle jaren vond de organisatie dat het tijd geworden was om er een punt achter te zetten. Lees verder op DrachtsterCourant.nl

Voorkom buikklachten tijdens de wedstrijd door ook de maag en de darmen te trainen

Duursporters die voor of tijdens wedstrijden veel moeten eten en drinken om hun prestatie op peil te houden, doen er goed aan om hun maag en darmen hiervoor te trainen. Met regelmaat veel koolhydraten eten, met een gevulde maag trainen en oefenen met eten tijdens de inspanning helpen om de opname van koolhydraten te verbeteren en buikklachten te voorkomen.
 

Pages